Wana Wonderland: 10 Rapper Dunia Yang Beragama Islam!

10 Rapper Dunia Yang Beragama Islam!


Dan berikut 10 rapper dunia yang beragama muslim seperti dipetik dari Yahoo! OMG:

1. akon
Rapper papan atas dunia ini juga adalah seorang muslim. Akon pun menghindari minuman keras kerana taat pada peraturan agama.

2. Snoop Dogg
Melihat ulahnya yang sering membuatnya berurusan dengan pihak berwajib, Snoop Dogg sepertinya bukan orang yang reiligius. Namun ia bergabung dengan Nation of Islam tahun 2009.

3. mos Def
Rapper yang juga dikenali sebagai pelakon ini menjadi mualaf tahun 1992 saat usianya 19 tahun.

4. Busta Rhymes
Busta Rhymes memeluk agama Islam sejak tahun 2007.

5. ice Cube
Rapper ini memeluk Islam sejak tahun 1990.

6. lupe Fiasco
Rapper bernama asli Wasalu Muhammad Jaco ini sering berbicara membela Islam baik di depan awam mahupun melalui lirik lagunya.

7. T-Pain
Rapper bernama asli Faheem Rasheed Najm ini dilahirkan dalam keluarga Muslim, namun ia sendiri mengaku tidak beragama.

8. Ghostface Killah (personel Wu-Tang Clan)
Rapper ini memeluk agama Islam Sunni.

9. nas
Meski gaya hidupnya glamor, rapper yang dekat dengan Jay Z ini dikenali sebagai muslim yang beragama.

10. Raekwon (personel Wu-Tang Clan)
Ia memeluk Islam sejak tahun 2009 dan melakukan beberapa wawancara di media massa tentang agamanya.

13 comments :

Haruno Hana 하나 said...

kenal Akon aje.. yg lain tak kenal sangat.. hehe :) harap2 Islam mereka bukan pada nama sahaja..

Nory Zoulkefle said...

ooo...islam rupanya dorang2 ni semua..hehe

Aku Penghibur said...

oo baru tahu..thanks sharing

wana wazm said...

haha , same la. hope camtu jugak. =)

wana wazm said...

sy pun baru tahu. hehe

wana wazm said...

sama-sama. =)

nida zin said...

tau akon dgn snoop dogg je...hehe

wana wazm said...

sy xtahu semua. hehe

MarnieyZ said...

tak tahu pun yg mereka tu islam. dan tak kenal pun mereka itu. lol

Farah Arina said...

Terkejut bila tahu yang Akon tu Islam. Hehe

wana wazm said...

haha , saya pun baru tahu and kenal. =)

wana wazm said...

hehe , saya pun sama. tak sangka plak. =)

charkuoi charkuoi said...

ooh.. islam rupanya mereka ni.. nice2.. done follow blog u.. visit me back k.. klik2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...