Wana Wonderland: Filem Thai : A Little Thing Called Love

Filem Thai : A Little Thing Called Love



Sinopsis : 

Nam adalah seorang gadis berkacamata dan berkulit gelap berusia 14 tahun. Ia seperti itik buruk rupa yang diam-diam jatuh cinta dengan Shone (Mario Maurer), seniornya yang juga siswa paling populer. Kawan-kawan Nam yang baik hati, membantunya mewujudkan impiannya untuk menarik perhatian Shone. Segala cara telah mereka lakukan sesuai dengan petunjuk buku "9 cara menarik perhatian orang yang disukai". Tapi semuanya tidak berhasil. Dia terus mencuba. Ia mengubah penampilannya dan semakin giat belajar. Ia mengubah segala aspek di hidupnya. Dan ia sadar, ia melakukannya untuk Shone. Begitu banyak hal yang dia lalui baik suka maupun duka. Bahkan ia sempat bertengkar dengan sahabat-sahabatnya. Rupanya nasib baik mulai menghampirinya,Nam mendapatkan watak Putri Salju dalam drama sekolah yang menyebabkan Ia mulai dikenal  di sekolahnya. setelah Ia menjadi ketua drum band di sekolahnya,hampir semua pelajar lelaki menyukainya,termasuk teman masa kecil Shone,yakni Tom (yang sama populernya dengan Shone di sekolah)yang akhirnya menjadi boyfriend Nam.

Namun demikian,Nam tetap saja merasa sedih,sebab Ia merasa belum berhasil menarik perhatian Shone,pujaan hatinya. Pada saat kelulusan Shone, Nam memberanikan diri untuk menyatakan cintanya.. Ia akan memberikan shone mawar putih yang berarti ketulusan. Sayangnya, itu tidak berakhir bahagia juga. Shone telah menjadi kekasih Pin, yang tak lain adalah teman Shone juga. Dengan sangat kecewa Nam pulang.

9 tahun kemudian..

Nam telah menjadi seorang designer ternama di dunia dan ia baru saja pulang dari Amerika, lalu Ia menghadiri suatu reality show. Namun tiba-tiba pengacara menunjukkan catatan hitam milik Shone yang  membuat Nam terkejut. Sang host segera memanggil pemilik catatan hitam itu yang tak lain adalah Khun Shone. Nam benar-benar tak percaya ia akan bertemu dengan cinta pertamanya itu.

Komen : 

Woww , cite nie memang best sangat. superbb.
dengan si hero yang hensem dan heroin yang cantik , memang sepadan sangat.
Sempat juga cite nie wat aku menangis. waaa , tapi happy bila diorang bersatu. =')

8 comments :

Anis Zainudin said...

cter ni mmg best sgt!
p/s : hero dye hensem gle kot! melting kot tgok..hehe :D

cik mun said...

mun suka gile cite ni..xpernah bosan even tgk byk kali..

nae nematoda said...

tengok banyak kali cite , tak puas...mmg best
heroin tu pun , comel sangat...

wana wazm said...

haha , memang best pun. yupp , hensem gila.

wana wazm said...

haa , memang tak bosan pun. =')

wana wazm said...

hak'aa , best sangat. diorang sweet.

Annyss Aleeya said...

suka tengok cite First Love nie. memang sweet sangat laki tuh. P'Shone ka. waaa.

fardhila fawwazy blogspot said...

Best ek..nk cari la..nk tgk:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...