Wana Wonderland: program motivasi

program motivasi

                                                                   Assalamualaikum.
hari isnin,9/7,sekolah aku ade wat program motivasi. dengar je motivasi,mesti da terbayang dalam minda aku akan kebosanannya. haha. begitu sekali pemikiran aku. bajet da cukup bermotivasi la aku ni. heee. program tu tak lama pun. start dari pukul 8.30 sampai 11. dalam 2 jam 30 minit je.

penceramah program tu encik dawi ithmil and doktor akmal. bukan doktor kat klinik tu keyh,tapi doktor phd tuu. dasyat gila woo. korang tau tak ?? aku terhibur sangat dengan motivasi yang dia sampaikan. kelakar and menarik. dia wat kitorang gelak je. haha. ayat dia memang fuhhh. kiranya dia ni memang pakar motivasi dah. memang best sangat. tak puas aku dengar.

aku ingat lagi dia story pasal anak dia. okeyh,anak dia kena tangkap kat sekolah atas sebab merokok. korang bayangkan lah anak motivater hisap rokok. mak dia pulak pengetua. waaaa. ayah dia bagi nasihat,along kalau nak hisap rokok tak pe,tapi pastikan along jadi perokok terhormat. cantik kata-kata dia tuhh. sekarang ni,anak dia da jadi engineer yang berjaya. means,walaupun kita merokok,kita boleh jugak berjaya. tertarik sangat dengan speech dia.



then,yang doktor akmal tu,kisah dia sangat-sangat menarik. dia asalnya seorang pelajar yang tak pandai. dari form 1-form 5,dia selalu dup dalam kelas yang tercorot. tapi time upper 6,dia berjaya masuk kelas depan. dasyat kan ?? dia cakap dia gila kan study. dia langsung tak habiskan masa dia dengan bersosial. dengan keluarga pun dia jarang berbual. bak kata,dia ni memang habiskan masa dia dengan study je. wahh. aku yang dengar ni,rasa macam.huhh. boleh ke tidak aku jadi macam dia. nak sangat berjaya. aku harap la aku akan berjaya macam dia. =)


No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...