Wana Wonderland: Kawan Baik Yang Memang Sangat-Sangat Baik!

Kawan Baik Yang Memang Sangat-Sangat Baik!

 
Hellooo sume.. Okeyy.. Dah lama kan aku tak wat entry pasal diri aku.. Kalu post pon mesti pasal segmen and contest je.. haha. Bertimbun! K,sekarang stop pasal segmen kejap.. Hari nie kan tetibe aku teringat kat kawan aku.. Kawan keyy,buka boyfriend.. And girl not boy.. So,disebabkan aku terlebey rajin hari nie,nak jugak la aku wat entry pasal dia...
 
Korang tahu tak ? Aku pernah ade seorang kawan baik.. Kitorang berkawan dari form 1 sampai la form 3.. Memang dah macam kembar dak aku rase.. sebab mase tu,ngan dia jela kalu aku pergi amne-mane kat sekolah tu.. Tambah-tambah pulak,muka kitorang ade persamaan (kawan-kawan yg cakap).. Okeyy,tau tak sebab ape aku cakap pernah berkawan.. sebabnya kitorang dah tak rapat macam dulu,tapi still berkawan.. Dia tu teramatlah baik.. baik sangat-sangat,sampai aku pun pernah ambik kesempatan atas kebaikan diri dia.. Jahat ? Yerr,memang aku jahat.. Tapi tu dulu,sekarang tak dah..
 
Aku suka sangat berkawan ngan dia.. Tapi bila naik form 4,kitorang semakin jauh.. sebab aku tak duk ngan dia lam kelas.. Malang sangat nasib dia sebab dia duk ngan geng-geng yg boleh dikatakan sebagai nakal.. Nak kata jahat tu,tak la jahat sangat.. Cuma mulut diorang tu yg jahat.. Aku pun pernah terkena ngan mulut diorang yg pedas tuu.. Sabar je lah kann ? Macam mana la kawan aku yg baik tu boleh berkawan ngan geng-geng macam tu ? humm..kecewa sangat..
 
Bila dia dapat kepercayaan mak dia untuk gunakan kereta ke sekolah,geng-geng dia tu ambik kesempatan.. Suruh hantar kat situ la,sini la.. Yang paling wat aku sakit hati bila ade kawan dia suruh dia pergi hantar ke tempat yang dekat! Yelah,kalu jalan kaki pun,just ambik masa 5 minit je punn.. Alasan dia tak larat! Amboii.. Kalah mak datin nieeyyhh!! Ya Allah.. Memang aku kasihan sangat kat dia,tapi ape aku boley wat ? Tapi sekarang aku bersyukur sangat sebab dia dah berpisah ngan geng-geng dia.. Dia sekarang belajar di Kolej Bestari.. and aku harap dia tak akan jumpa lagi kawan-kawan yg macam tu..=)
 
P/S - Dalam berkawan,kita tak boleh sampai berkorban macam tu sekali.. kita kena pandai pilih kawan.. and jangan biarkan kawan kita ambik kesempatan atas diri kita.. Kita kena bertegas ngan kawan kita.. Buat baik berpada-pada..=)

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...