Wana Wonderland: SAM - Saya Amat Mencintaimu

SAM - Saya Amat Mencintaimu

Sinopsis


Filem ini mengisahkan tentang Sam ( Shaheizy Sam ), seorang lelaki yang bekerja di sebuah syarikat percetakanSam bercinta dengan seorang gadis bernama Lisa ( Lisa Surihani ) yang juga rakan sekerjanya. Pelbagai peristiwa manis dan lucu berlaku dalam kisah cinta mereka.
Konflik bermula apabila Lisa sering diganggu oleh Haikal ( Azad Jazmin ) yang menimbulkan pergaduhan di antara Sam dan Haikal. Dalam masa yang sama, seorang lelaki kacak Jefri ( Syamsul Yusof ) juga menaruh hati pada Lisa.

Satu pergaduhan berlaku antara Sam dan Haikal yang mengakibatkan Haikal dipecat oleh majikannya.  Haikal bengang lalu berjanji akan membalas dendam terhadap Sam. Selepas kejadian itu, Sam  diganggu oleh kelibat lelaki misteri yang selalu mengganggu dirinya. Sehingga ke satu tahap, Sam dan Lisa diculik oleh lelaki misteri tersebut.

Jefri iaitu rakan sekerja Sam menyedari kehilangan Sam dan Lisa mengambil keputusan untuk mencari mereka. Sam dan Lisa pula panik apabila dia tersedar dirinya diculik dan dikunci di sebuah kilang lama kepunyaan syarikat majikannya. Pelbagai rintangan dan cabaran dilalui oleh Sam untuk menyelamatkan Lisa serta mencari jalan keluar.

Persoalannya, dapatkah Jefri menjejaki kehilangan mereka? Adakah mereka terselamat? Dan yang paling penting sekali…siapakah penculik itu??? Segala-galanya bakal terjawab dalam“SAM” sebuah filem cinta bercorak thriller dari pengarah muda Syafiq Yusof.



KOMEN : This story boleh tahan jalan ceritanya. Tapi agak menghampakan,sebab ending dia tak seperti apa yang aku harapkan.. =) takpe,syafiq yusof da buat yang terbaik..
aku bagi 4/5 bintang!
Aku tahu cite nie da lame,tapi aku baru tengok..hehe..




3 comments :

I love Sleep said...

da tengok juga citer ni.. curios gk mula2 nk taw siapa pmbunuhnya.. x suka part yg mula2.. ILS juz bg citer ni 3 bintang je

Leeza dayasari [santai leeza] said...

oklah tu dah tengok.. leeza ni.. tak tgk pun lagi ...

Cikgu Ma said...

best ke filem ni? ada org cakap x best..tp blum tgk lagi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...