Wana Wonderland: Ujian Yang Berat Membuat Mood Aku Hilang Untuk Berblog.

Ujian Yang Berat Membuat Mood Aku Hilang Untuk Berblog.


Ya Allah , berat sangat ujianMu. Aku reda Ya Allah sebab semua yang hidup akan mati dan kembali kepada penciptaNya. saa ni , memang berat sangat hati aku. sakit , sedih , kecewa. semua pun ada. air mata tak berhenti mengalir. rasa macam aku dah tak mampu nak hadapi semua ini. Ya Allah. ='(

24/3/2013. yea , tarikh itu lah yang akan menjadi kenangan wat aku. baru sebulan kitorang kenal dan kapel. hati ni dah betul-betul sayangkan dia. tramat sayang tapi apakan daya , kita hanya merancang , tapi tuhan yang menentukan semuanya. aku reda Ya Allah. 

dia belum bertemu dengan penciptaNya , tapi apa yang aku boleh katakan , dia dah tenat. tak mampu lagi nak bertahan. tiap-tiap malam aku dengan dia menangis kesakitan. dia cakap sakit sangat. Ya Allah. dia bukannya sakit sebab penyakit. tapi sebab ILMU HITAM. 

ustaz tu tak bagitahu sape yang wat , tapi benda tu dah lama berdamping dengan dia. orang yang wat tu nak dia terseksa perlahan-lahan dan memang dia tengah menderita sekarang. kesian sangat dia. selama ni , dia langsung tak sedar yang dia terkena ilmu hitam. sebab petanda nya hanya biasa.

mula-mula , dia tak boleh tidur malam , dia akan tidur lewat. then , dia hilang selera makan. sekarang ,berat badan dia turun sampai 10 kg. memang susut sangat badan dia. harapan tuk dia sembuh memang tipis sangat. aku cuma boleh berdoa kepada tuhan. sekarang , blog aku akan terbiar untuk sementara waktu. 

korang pun tolong lah doakan kesembuhan dia. tak sanggup tengok dia menderita. ='(

p/s - kenapa ada manusia yang sanggup wat macam ni ? sedangkan dia begitu baik dengan orang. 

9 comments :

❤ Si Budak Vanilla ❤ said...

mnusia baek slalu dpt ujian bsr dr ALLAH. .mhon dia cpt smbuh ya. .moga dia tabah n slalu dktkn dri dgn ALLAH. .

Lulla's said...

sabar dan banyakkan berdoa . percaya dengan janji Allah dan paling penting semangat dan dukungan , kerana itu yang dia perlukan dari Wana sekarang . Ketepikan benda yang tak penting dulu . Jangan risau , insyaAllah , jika Allah mengkehendaki DIA akan menyembuhkannya sebab semua benda datang dari-Nya .

яαяαα cнαи :) said...

Em kawan saya pun pernah terkena, disebabkan ilmu hitam jugak. Setiap kali dia nak buang air kecil, bukannya keluar air kencing tapi darah. Dia selalu mengadu sakit pada kemaluan dia. Orang yang buat benda tu kat dia taknak tgk dia bahagia dgn perempuan lain. Tapi alhamdulillah, selepas berjumpa ustaz dan mendapat rawatan tradisional dia sekarang dah sembuh. Awak bersabar ya, banyakkan berdoa. Jangan putus asa. Semoga dia cepat sembuh kay :)

mizzkeyna said...

tak pe ... allah kan ada untuk melindungi setiap hambaNya
buatlah solat hajat banyak-banyak ye ! insyaallah dengan kuasa allah dia pasti akan sembuh . ingat keajaiban dan kekuasaan allah . sesungguhnya tiada apa yang boleh menandingi kuasa illahi ~~
teruskan berusaha ye =)

marniey zul said...

atagfirulla'alazim.semoga dia cepat sembuh. be strong dear, allah dgr doa kita.

Nao Mei said...

Sabar je dik..Allah sentiasa bersama orang yang sabar...

Hanif Idrus said...

Allah....ada lagi manusia sebegini dizaman moden ini...
Saya doakan semoga cepat sihat...

Miss Eyna said...

sabar ye.. itu ujian Allah, Allah turunkan ujian pada hambanya yang disayangi .. insyaAllah,dia akan sembuh. doa banyak-banyak jangan berputus asa.. sesungguhnya Allah besama orang yang sabar. Semoga dia sembuh seperti sedia kala, Amin.

Lissa LaLissa said...

sabar kak., semoga dia cepat sembuh., Semua tu ujian Allah., Allah bagi ujian kerana dia tahu umatnya kuat., akak kena sabar., banyak-banyak doa yaa kak., jangan putus asa., yang jahat tu pasti dapat balasannya., :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...