Wana Wonderland: Pengawas Sekolah

Pengawas Sekolah

Assalamualaikum.

humm,aku fedup sangat dengan tugas aku sebagai pengawas sekolah. kalau aku tahu lah sesukar ni tugas 

sebagai pengawas,memang aku tak kan mintak la nak jadi pengawas. aku sendiri yang gatal sangat mohon 

tuk jadi pengawas nih bukan pihak sekolah yang lantik. tu lah,padan muka kau wana!! uwaaaa. memang 

berat sangat tugas pengawas nie. kena buat tu la,buat ni la. kadang-kadang kena marah. adush!! tahan 

telinga jela. sape la kita nak membangkang kan. masih lagi kena ikut peraturan sekolah dan masih ade 

perasaan hormat kepada guru. yeayyy! gud job wana. heee. korang tak tahu betapa teruknya tugas 

pengawas nie. tiap-tiap hari kena  ronda blok,jaga pagar,jaga pelajar-pelajar. berat tuhhh! tambah-tambah 

pulak budak-budak kat sekolah aku tu teramat la baik budi bahasanya. sampai aku pernah kena dihina dan 

dimarah oleh mereka yang masih boleh dianggap sebagai adik-adik aku tu. eeee,geram3!! tadi pun cikgu 

marah aku and member-member pengawas aku yang lain sebab tak tegur pelajar-pelajar yang bising. 

haish,cikgu tak faham langsung kitorang. macam mane nak tegur para pelajar yang memang tak reti bahasa 

and ramai. haiyoo,aku harap cikgu tak menuding jari sesuka hati kat kitorang yang memegang title sebagai 

pengawas ni. kitorang pun ade perasaan. cikgu pun kena berganding bahu nak menangani pelajar-pelajar 

yang memang tak reti bahasa nih. okeyh cikgu sayanggg. ^^



    
*salam nisfu syaaban semua. banyakkan amal kebajikan yekkk*

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...